Sidor

söndag 30 juni 2013

Juni månad!

Nu är faktiskt juni månad också slut (om några timmar). Det blir iaf inte mer träning den här månaden så därför kan jag nu sammanfatta den.

Det blev nytt distansrekord (all time high) för löpningen med 136 km! Jättekul! De km är fördelade på 14 tim  och 3 minuter. 14 pass sprang jag och snittempot blev 6:12, lite snabbare än maj. Totalt har jag nu sprungit 593 km i år!

Tyvärr alldeles för lite cykling den här månaden, bara ett ynka pass. Men, det ska det bli ändring på! Imorgon börjar Playitas-utmaningen och då ska jag minsann börja cykla igen! Lyckas jag springa lika långt i juni som i juli så lär jag klara utmaningen utan några större problem!

Jag är väldigt nöjd med juni månad (förutom cyklingen) och jag tänkte faktiskt idag på att jag för ett år sedan var ledsen, frustrerad och arg över att jag var skadad och inte kunde springa. Så den här sommaren har redan börjat så mycket bättre! Jag ser fram emot juli och augusti som tack vare semester kommer att innebära massor av träning! Blir det bra väder så kan det kanske bli någon cykel-runda till jobbet också. Det hade varit riktigt kul! 3,5 mil enkel väg....

Jag sprang ju också Friskusloppet i juni, på en helt ok tid och jag har blivit mycket bättre på att springa i värmen. Så ja, juni har varit en bra månad!

I mål efter Friskusloppet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar