Sidor

lördag 6 januari 2018

Pigg Bosse styrkerunda!

Idag fick Bosse komma ut på en skogsrunda. Det började med att precis när vi gav oss ut så kom det två andra hästar som gick förbi. De gick åt samma håll som jag skulle, så jag tog rygg på dem och så körde Bosse om dem i hög fart:). Han är inte så mycket till sällskap, han vill traska på i sin takt, annars vill han gärna smaka på andra hästar, så jag tyckte det var lika bra att låta honom gå i sin takt och lämna sällskapet bakom oss.

När vi hade passerat dem var han lite upphetsad och lite smårädd för olika saker som han inte brukar bry sig om. Han såg faktiskt lite "spöken", vilket inte hör till vanligheterna. Men han gick i alla fall framåt där han skulle.

Vi traskade vidare upp i skogen och jag satte igång min Gopro för att filma den härliga skogen. Igår tyckte jag att kameran filmade för högt, idag blev det lite för lågt. Telefonj-veln dog såklart, så det var lite svårt att ställa in kameran som jag ville ha den. Men det blev väl halvbra i alla fall.

När vi kom in i skogen så var där ett gäng jägare. Jag mötte den förste vid mossen. Han försäkrade mig om att det inte var någon fara för mig att rida där och att det störde inte dem, så vi gick vidare in i skogen.

Bosse var överlag väldigt spooky och blev rädd för saker han aldrig blir rädd för annars. Bland annat så backade han ner i ett dike när han blev rädd för en vattenpöl och så gick han och tittade på allt möjligt. Han hade kanske span på något djur som de där jägarna hade skrämt upp.

Efter ett tag stötte vi på jägare nummer två och när vi var högst upp på höjden av kullen mötte vi de sista två. När vi var där uppe hörde jag en drivande hund som var på väg åt vårt håll, så det var lite spännande ifall det skulle komma ett rådjur springandes eller om någon av jägarna skulle skjuta det där rådjuret som var på väg. Men det vände som väl var (för mig) och vi kunde fortsätta vidare.

Det är en krävande runda och vi travade en hel del så Bosse blev lite svettig. På vägen hem bad jag om galopp, men då ville han inte, utan travade bara på i sin jättetrav. Trots att han var lite på tårna tyckte jag att han skötte sig mycket bra. Det var ju kul att han var pigg i alla fall efter torsdagens sega pass i paddocken. Jag har nog skämt bort mina hästar med uteritter, de verkar gilla det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar