Sidor

tisdag 2 januari 2018

Uteritt Bosse

Även Bosse fick komma ut på uteritt idag. Vi begav oss till den andra grushålan och sedan in i skogen. Bosse fick trava genom vattenpölar och galoppera lite i skogen. Han hoppade och studsade och körde ner huvudet, men tyckte att det var jättekul att få galoppera.

Han blev väldigt pigg av att galoppera och när vi fortsatte upp i skogen istället för hemåt så blev han inte ens sur som han brukar just där, utan han ville bara framåt och galoppera ännu mer.

Han fick såklart det och fick till en bra, men stark galopp. Han är otroligt storgalopperad och det blir väldigt mycket häst när man ska galoppera honom. Han blir rätt stark. Men det beror ju på att han inte är så stark i galoppen än. Han behöver träna mer galopp ute för att stärka sig så att det så småningom går att börja jobba med att kontrollera galoppen.

Jag fick en film även på Bosse i skogen:



Det är otroligt mycket vatten överallt nu, även i skogen såklart. Jag hoppas verkligen att det där jäkla regnandet ger sig snart! Idag fick vi i alla fall en hel dag med uppehåll och en del sol. Det är otroligt energigivande!

Bo i sol!
Efter ridturen kände jag att ryggen var helt paj. Eller det kände jag redan i morse, men jag insåg att jag var tvungen att göra något åt det, så jag körde 25 minuter styrketräning med mina suspensions. Och det gjorde gott, det märkte jag direkt!

Så detta blev en riktigt bra dag med mycket aktivitet, sol och energi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar