Sidor

lördag 14 april 2018

Bosse på skogstur

Bosse har verkligen musklat på sig nu när han har fått mat med mer protein i. Och pälsen har blivit så blank och fin! Så kul att se utvecklingen! Jag försökte ta en bild på honom, men det är svårt att se hur musklig han har blivit. Det blev inte bättre än såhär:

"Hulken"
Efter Pelles promenad gjorde jag i ordning Bosse för en uteritt. Han var rätt lugn till en början idag, men tempot ökade när vi svängde ner mot Obbhult av någon anledning. Sedan ville han inte riktigt gå upp mot Obbhultsskogen, där fick jag trycka på honom lite grann innan han gav sig och traskade på fint.

Han travade jättefint och var hur lugn som helst. Så gött! Vi travade in i skogen och helt plötsligt trumpetade några tranor och då blev han lite rädd och stissig.

Men vi tog oss igenom de "farliga" ställena och sedan kunde vi ge oss iväg upp på en kulle. Han galopperade jättefint och jag lät honom fatta några gånger för att känna att han tog galoppskänkeln. Och det gick bra.

Vi vände sedan nedåt igen och hemåt i lite lugnare tempo. När vi kom i på vår grusväg blev han rädd för något bakom sig och skulle springa iväg. Jag vet inte vad det var, eller ens om det var något på riktigt, men han lugnade ner sig och vi kunde skritta lugnt hemåt.

Jag var så nöjd med honom idag. Han kändes lugnare än på länge, men ändå hade han bra framåtbjudning, så det var verkligen jättebra!

Mellan öronen på Bosse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar