Sidor

tisdag 17 april 2018

Cykelpremiär!

Återigen har det varit en dag med mulet och dimmigt väder på jobbet och uppklarnande när jag kom hem. Love it!

Cykelsuget har funnits ett tag. Jag cyklade ju inte heller så mycket förra året pga blåsten, så det kändes verkligen som att det var på tiden att få komma ut och köra lite.

När jag kom hem tog jag in hästarna och sedan pumpade jag däcken på cykeln, letade upp lite kläder och andra attiraljer som behövdes.

Jag tog ett par fodrade tights eftersom jag alltid fryser om benen när jag cyklar och det var bara nio grader ute. Jag tänkte först ta en kortärmad cykeltröja, men bestämde mig istället för att ta en långärmad lite varmare tröja och utanpå det en lätt jacka.

Direkt när jag kom ut insåg jag att jag har glömt hur jäkla kallt det är att cykla. Jag frös lite om överkroppen och de tunna handskarna kändes väl tunna. Men jag cyklade på och fick upp värmen efter ett tag.

Jag körde mot Tvååker och hade lite motvind trots att det kändes vindstilla när jag stod still. I Tjärby svängde jag mot Hunnestad. Benen kändes ganska ok trots utebliven cykelträning, det var inte jättejobbigt att cykla utan mest kul.

I Hunnestad svängde jag mot Grimeton och sedan körde jag över Källäng och banvallen hem. Drygt två mil fick jag ihop och var ute drygt en timme. Ett bra nybörjarpass!

Min fina cykel som håller år efter år!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar