Sidor

söndag 8 april 2018

Födelsedag i Stenungsund

Igår fyllde jag år. 39 år närmare bestämt. Dagen började på bästa sätt på hästryggen i solen. Bosse fick komma ut på en tur. Det var rätt behagligt ute, men det blåste en hel del så jag fick ha långärmad tröja på mig för att inte frysa.

Bosse var pigg, men kontrollerad, vi tog rundan runt Stenaljung och det gick väldigt bra. Han vill gärna takta lite emellanåt, men han travade väldigt lugnt och fint. Inte mycket som skrämmer honom, mest stora stenar som han tittar lite på, men han känns rätt stadig.

Min stadiga Bosse!
Efter lunch åkte Magnus och jag mot Stenungsund och Stenungsbaden. Där hade vi bokat bad, fem rätters middag och övernattning.

Vi fick ett rum på tredje våning och jag undrar om det inte var samma rum som jag fick när jag var där på utbildning för fyra år sedan. Jag hittade nämligen en bild som jag hade tagit ut genom fönstret och det såg precis ut som om det var samma rum. Den gången gick strömmen i det rummet så jag fick flytta till sviten. Det hände "tyvärr" inte denna gång, men vi hade det fantastiskt ändå!

Det stod en flaska Cava och väntade på oss när vi kom in på rummet. Vi gled snabbt i badkläderna och tassade iväg till spa't. Där fanns en pool, en varm pool, lite olika bastu och bubbelpool samt varm pool utomhus.

Det är otroligt avkopplande bara att vara i vattnet tycker jag och det var så gött att basta, det är ju inte alltför ofta jag gör det...

Maten var också fantastisk. Vi fick en femrätters middag uppe i restaurangen. Förutom att det var lite mycket mat och lite för snabbt mellan rätterna så var det helt suveränt! Så gott!

Vi blev inte långvariga efter den middagen kan jag säga! När vi precis hade lagt oss ringde telefonen på rummet och det tog ett tag innan vi fattade att det var telefonen som ringde. Vi är ju inte vana vid det längre eftersom vi inte längre har någon fast telefon. När jag precis skulle svara ringde det i mobilen istället.

Det visade sig att bilen stod med ljuset på så vi fick gå ut och kolla den. Batteriet var helt dött, men de hade en laddare i receptionen som de laddade under natten.

Vi vaknade rätt tidigt i morse (typiskt när man kan sova hur länge som helst), åt en helt underbar frukost och checkade sedan ut vid niotiden. Vi tog med oss batteriladdaren ut, men den orkade inte starta igång bilen. Så vi fick ta hjälp av en vänlig själ som hjälpte oss och så fick vi till sist igång den! Gött att det löste sig!

Vi hade en jättefin vistelse på Stenungsbaden och är så nöjda! Det ligger ju inte så långt bort heller och det var väldigt fräscht och fint!


Bilder från Stenungsbaden


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar