Sidor

söndag 15 april 2018

Först regn....

Söndag och en riktigt grå dag. Efter frukost skyndade jag mig ut i stallet igen för att hinna rida innan Världscupen startar i eftermiddag. Precis när jag fått in hästarna började det att regna rätt rejält och jag fick gå in och hämta min regnrock innan jag satt upp på Bosse.

Först hade jag tänkt att rida i paddocken, men avstod pga blötan och tog en uteritt istället.

Bosse var väldigt lugn idag. Först ville han gå in i stallet, precis när jag satt upp på honom, men jag fick stoppat honom som tur var!

Vi skrittade bort förbi Kullagården och sedan ner i grushålan. Även där var han jättelugn och fin, travad utan att ligga på och skötte sig kanon.

Tanken var att vi sedan skulle ta vägen genom Skattagårdsskogen, men där var vägen uppgrävd och efter ett tag insåg jag att jag var tvungen att vända. Bosse som hade korsat diket en gång ville sedan inte göra om det, utan det blev stopp så jag fick sitta av och leda honom över. Han tog ett jätteskutt och sedan var allt lugnt igen.

Det tog ett tag innan jag kunde hitta en bra sten att sitta upp ifrån och sedan tog det ett tag innan jag fick honom att stå så att jag kom upp. Skulle hela tiden backa och ha sig. Men till sist kom jag upp ändå.

Det regnade rätt bra hela rundan och jag var rätt blöt när jag kom hem igen. Tyvärr var inte regnrocken särskilt vattentät, så jag var blöt om både ben, armar och mage. Jag slängde in den i tvättmaskinen med impregneringstvättmedel och hoppas att det blir bättre. Blir det inte bättre, så får jag nog spana efter något annat att ha när det regnar.

Jag var mycket nöjd med honom idag, han skötte sig fint!

Regn och rusk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar