Sidor

onsdag 18 april 2018

Kvällsritt

Alltså, nu är den helt klart bästa tiden på året att vara hästägare. Efter en oändligt lång vinter med regn, lera, snö, is, mörker och minusgrader kan jag nu äntligen njuta av de där härliga kvällsritterna. De där vindstilla kvällarna, solen är på väg ner, fåglarna kvittrar överallt och det känns bara så lugnt att vara ute. Så underbart!

Ikväll kom jag iväg med Bosse tjugo i åtta och vi skrittade mot Linnarp, tog sedan Linnarpsvägen bortåt och svängde in på gärdsvägarna.

Bosse var lika lugn som omgivningen, han skrittade avslappnat men energiskt på långa tyglar.

På ett ställe var det en fasan som sprang runt oss, fram och tillbaka över vägen och sedan ner i diket. Snacka om att vara nära naturen! (du hittar filmen på fasanen på min instagram @hinnagarden).

Han travade också jättefint på gärdsvägarna och när jag bad om höger galopp blev han lite sur, men när jag bad om vänster galopp fattade han höger innan jag hann blinka. Sedan galopperade han så lugnt och fint, så härligt!

När vi kom ut på Obbhultvägen skrittade han återigen på lång tygel, avslappnat, men energiskt. Han är så fin nu, lilla Bossen!


Fin kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar