Sidor

måndag 2 april 2018

Morgonrunda

Vilken dag att vakna upp till! Det är klarblå himmel, solen skiner och värmen börjar anas. Visst var det rejält fruset i marken när jag kom upp, men nu är det bara en ynka frostnatt kvar (enligt SMHI) de kommande tio dagarna och sedan blir det plusgrader. ÅH, vad jag längtar!

Efter att ha fixat stallet tog jag på mig löparkläderna och gav mig ut med Nelly och Selma på en löparrunda i solskenet. Till en början var det lite dragkamp, framför allt med Nelly som var väldigt lycklig över att få komma ut. Men hon lugnade ner sig ganska snabbt och jag kunde börja springa utan att riskera att bli omkulldragen.

Vi sprang ut på banvallen. I skogspartiet där låg det fortfarande snö och is, men det gick ändå bra att få grepp så att jag kunde springa normalt.

Banvallen i skogen
När vi sedan kom ut på den öppna delen av banvallen var snön och isen borta och istället var tjällossningen på gång.

Snöfritt
Det kändes riktigt bra att springa idag. Magen var tom, kroppen kändes lätt och det var en sådan där känsla att jag aldrig ville sluta springa. Jag njöt av solen, av den lätta värmen och av den blåa himlen.

Knappt 6 km fick vi ihop och jag fick två nöjda vovvar som kommer att sova gott idag! Själv kände jag mig full av energi och ork att ta tag i resten av den här dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar