Sidor

lördag 14 april 2018

Pelle-promenad

Ännu en fin lördag! Halvklart ute och runt 16 grader. Helt underbart!

Idag var jag sugen på att sätta igång Pelle igen, så jag började med att kapa av hans långa man och klippa lite ludd i öronen så att han blev välvårdad och fin.

Nyklippt

Mycket hår blev det
Sedan borstade jag honom och skrapade päls. Det känns som om hans vinterpäls aldrig ska försvinna. Han har ju fällt sedan i februari!

Päls+man
Jag slängde på honom tränset och så gav vi oss ut på en promenad. Någonstans måste man ju börja. Han var väldigt lugn idag och faktiskt blev han lite trött på slutet av rundan. Vi var ute i en timme ungefär så det var ju en rätt lång runda att börja med. Men han behövde komma ut och röra på sig!

Ut på tur!
Jag var jättenöjd med hur han betedde sig idag. Inga konstigheter alls, bara lugn och snäll. Så får han gärna fortsätta vara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar